Print Friendly, PDF & Email

Επίθεση σε Πελετίδη για τον εορτασμό της απελευθέρωσης

«Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία (και) πώς η ιστορία γίνεται σιωπή»

Με αφορμή τις εκδηλώσεις μνήμης που διοργανώνει ο Δήμος της Πάτρας για να τιμήσει την ιστορική επέτειο, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας κάνουν επίθεση σε Πελετίδη για τον εορτασμό της απελευθέρωσης της Πάτρας, ασκώντας οξεία κριτική ειδικά στις πρωτοβουλίες του Δήμου για τον εορτασμό στα σχολεία.

Γράφουν: 

  • «Δεν εκλέχτηκαν για να κάνουν τον δάσκαλο»
  • «Μάθημα ιστορίας από τον Δήμαρχο στα σχολεία»
  • «Σκαλίζουν παλιές πληγές που δίχασαν τον ελληνικό λαό»
  • «Ας αφήσουν ο καθένας να πιστεύει την ιστορία που θέλει»
  • «Αντικαθιστούν τους δάσκαλους οι δημοτικοί σύμβουλοι» κτλ.

Επίθεση σε Πελετίδη για τον εορτασμό της απελευθέρωσης

Για να δούμε όμως πως «υποκαθιστά» τον δάσκαλο η δημοτική αρχή της Πάτρας

Με έγγραφο στις 18/9 οι σχολικές μονάδες της Πάτρας ενημερώνονται για το πρόγραμμα των εκδηλώσεων. Το έγγραφο έχει την υπογραφή του Περιφερειακού Δ/ντή Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτκής Ελλάδας που έχει εγκρίνει την συμμετοχή των σχολείων στα σχετικά προγράμματα.

Στο σχετικό έγγραφο αναφέρεται:

«Οι εκδηλώσεις μπορούν να προγραμματιστούν από τον σύλλογο διδασκόντων, ορίζοντας μέρα και εκπαιδευτικές ώρες, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή, αν επιθυμούν τη διάθεση εκπροσώπου της ως ομιλητή. Η Δημοτική Αρχή μπορεί να διαθέσει υλικά σε κάθε ενδιαφερόμενο σχολείο με ηλεκτρονική αποστολή»

Επίθεση σε Πελετίδη για τον εορτασμό της απελευθέρωσηςΓια το αν θα γίνει εκδήλωση, για το αν θα προσκληθεί εκπρόσωπος του Δήμου και το αν και πως θα χρησιμοποιηθούν τα διαθέσιμα υλικά είναι απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, που κάποιοι μονίμως τον «ξεχνούν»!

Η δημοτική αρχή όχι μόνο δεν υποκαθιστά τον δάσκαλο αλλά δίνει την επιλογή στο σύλλογο διδασκόντων να αποφασίσει τι και αν θα υλοποιηθεί!

Όμως το πρόβλημα τους δεν είναι ποιος μπαίνει στα σχολεία και ποιος υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα.

Αν είχαν τέτοιες ευαισθησίες θα έλεγαν έστω μισή κουβέντα για τα προγράμματα και τις δράσεις που υλοποίησαν τα προηγούμενα χρόνια μέσα στα σχολεία:

  • Για τις πολυεθνικές μπανάνας
  • Τα προγράμματα διατροφής από τα… Lidl, τα Μακ Ντόναλτς και την Pizza fan (μην απορείτε είναι αλήθεια)
  • Για τα προγράμματα της Κόκα Κόλα
  • Για τα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής από σχολές οδηγών
  • Για τα ιδρύματα Λάτση, Νιάρχου και Ωνάση.
  • Για το «Συγκρότημα Λαμπράκη»
  • Για τις χορηγίες από τον …ΟΠΑΠ σε εκπαιδευτικά προγράμματα (υπάρχουν μάλλον και κάποιες παιδαγωγικές πτυχές στον …τζόγο)

Επίθεση σε Πελετίδη για τον εορτασμό της απελευθέρωσηςΗ απάντηση γνωστή: «Είχαν άδεια.» Μα κι η δημοτική αρχή είχε άδεια θα ανταπαντούσα. Όμως η ουσία είναι αλλού.

Εξάλλου η δημοτική αρχή της Πάτρας δεν ανακάλυψε την Αμερική. Εκπαιδευτικά προγράμματα για την απελευθέρωση από τους καταχτητές γίνονται σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας.

Ας δουν το τηλεοπτικό σποτ που προβάλλεται από τα κανάλια αυτές τις μέρες για την απελευθέρωση της Αθήνας και την ειδική αναφορά στα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Το πρόβλημα τους είναι η συγκεκριμένη δημοτική αρχή κι η επιλογή της να αρχίζει να εορτάζεται η απελευθέρωση της Πάτρας.

Δεκαετίες σιωπής από όλους αυτούς που διοικούσαν την πόλη. Καμία αναφορά! Το απόλυτο τίποτα!

Κι όλοι αυτοί που έθαψαν την ιστορία της πόλης κάνουν κριτική στο περιεχόμενο του εορτασμού!

Και τι προτείνουν; Απλά να μην γίνεται τίποτα.
Η Ιστορία όμως είναι άτιμο πράμα.

Γιατί μπορεί να καλούν να αφήσει η δημοτική αρχή τον καθένα να πιστεύει ότι θέλει (απίστευτη προσέγγιση στην επιστήμη της ιστορίας) με την σιγουριά ότι θα προβάλλεται μόνο ότι θέλουν αυτοί, όμως τα τα ιστορικά ντοκουμέντα υπάρχουν κι είναι αδιάψευστοι μάρτυρες.

Την Πάτρα στις 4/10/1944 την απελευθέρωσε το 12ο σύνταγμα του ηρωικού ΕΛΑΣ κι ένα τάγμα Άγγλων στρατιωτών.

Στις μάχες που κράτησαν μέρες σκοτώθηκαν πολλοί αγωνιστές. Στα Προσφυγικά, στο Ψαροφάϊ, στον Παντοκράτορα, πολέμησαν οι παππούδες μας, αλλά αυτά δεν πρέπει να τα ξέρουμε.

Και ο λόγος είναι απλός:

Επίθεση σε Πελετίδη για τον εορτασμό της απελευθέρωσης

Η αναφορά στο ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, στην Αντίσταση, στην δύναμη που έχει ο συλλογικός αγώνας ενός αποφασισμένου λαού, στο ποιοι πρωτοστάτησαν στον αγώνα, όταν οι προγονοί των «Μένουμε Ευρώπη» πήγαν να μείνουν στη Αφρική, είναι κακό παράδειγμα για το σήμερα.

Ανατριχιάζουν λοιπόν όταν ακούν τον Κώστα Πελετίδη να συνδέει το «τότε» με το «τώρα», να καλεί τον λαό να αγωνισθεί για να γίνουν δικά του όσα του ανήκουν, να αποκαλύπτει τον βρώμικο ρόλο της ναζιστικής Χ.Α.!

Αν θέλουν να δουν ποιος πραγματικά κάνει προπαγάνδα ας ανοίξουν ένα σχολικό βιβλίο ιστορίας.

Επίθεση σε Πελετίδη για τον εορτασμό της απελευθέρωσηςΑν πάλι θέλουν να μάθουν την ιστορία της πόλης όπου ζουν, ας ΜΗ διαβάσουν την ιστορική ομιλία του Άρη στην Πάτρα!

Ας διαβάσουν τις ομιλίες των αστών πολιτικών Π. Κανελλόπουλου και Β. Ρούφου που έγιναν στο δημαρχείο της πόλης τις μέρες της απελευθέρωσης.

Θα αναφέρω ενδεικτικά ένα απόσπασμα της ομιλίας του Β. Ρούφου, (δήμαρχου Πάτρας), μια μέρα μετά από την απελευθέρωση, προς τους χιλιάδες συγκεντρωμένους:

«Όταν το 1941 εκινδύνευε να εξολοθρευτεί η φυλή μας, μέσα από το λαό ξεπήδησε το ΕΑΜ. Στους δρόμους της Αθήνας έδωκε περίφημες μάχες που είχαν ως αποτέλεσμα την ανύψωση του βιοτικού επιπέδου του λαού και τη ματαίωση της επιστράτευσης. Με παλλαϊκές κινητοποιήσεις επέτυχε επίσης να εμποδίσει την επέκταση της Βουλγαρικής κατοχής.

Το ΕΑΜ δημιούργησε τον θρυλικό ΕΛΑΣ, ο οποίος εξασφάλισε στην αρχή μικρές ελεύθερες περιοχές για να επεκταθούν αργότερα αυτές σε ολόκληρη τη χώρα. (…)

Οφείλω να δηλώσω ότι το Κομμουνιστικό Κόμμα στάθηκε πρωτοπόρο στον αγώνα. Οφείλω επίσης να δηλώσω ότι εν πλήρη γνώση έσπευσα και εγώ να ταχτώ στο πλευρό του λαού, να υποστώ βάσανα, ταλαιπωρίες και κινδύνους μαζί του.»

ΥΓ. Αυτοί που χύνουν «κροκοδείλια δάκρυα» για την άνοδο των ακροδεξιών σήμερα στην Ευρώπη τι λένε;

  • Πρέπει οι μαθητές να μάθουν τι ήταν ο ναζισμός, ο φασισμός και τα όσα δεινά προξένησαν στην ανθρωπότητα ;
  • Κι αν ναι σε ποια σχολικά βιβλία να ψάξουν;

Στέλιος Παλαρμάς
Γραμματέας Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πάτρας

(Visited 514 times, 1 visits today)