Τι ήτανε δίκαιο και τι έγινε πράξη!

Ήταν δίκαιο τα ΜΑΤ να μην παρεμβαίνουν σε διαδηλώσεις εργαζομένων, να διαλυθούν κτλ.

Έγινε πράξη τα ΜΑΤ να επεμβαίνουν με μεγάλο ζήλο σε διαδηλώσεις εργαζομένων, να σπάνε κεφάλια εκπαιδευτικών, συνταξιούχων, εργατών.

Η επίθεση των ΜΑΤ κατά εκπαιδευτικών κι οι δηλώσειςΜόλις καταλαγιάσει ο θυμός που προκάλεσε η εικόνα των «ματωμένων» εκπαιδευτικών, όταν φύγει το κάψιμο στα μάτια και στα πνευμόνια από τα χημικά, τότε όλοι όσοι αγωνίζονται ας τα θεωρήσουν όλα αυτά ένα μεγάλο μάθημα.

Και είναι ένα μεγάλο μάθημα, αφού διδάσκει ότι οι κυβερνήσεις, στο πλαίσιο της «ευέλικτης ζώνης» των υποσχέσεων, των εθνικών (στημένων) διάλογων, κανένα πρόβλημα δεν έχουν να εξαπατούν τους εργαζομένους τάζοντας τα πάντα.

Όταν όμως βλέπουν τους εργαζομένους να κινητοποιούνται, τότε ζορίζονται και καταφεύγουν στον αυταρχισμό και την καταστολή.

Το δίκαιο του αιτήματος να έχουν όλα τα παιδιά, όταν αρχίζει η σχολική χρονιά, τον δάσκαλο τους, δεν χρειάζεται να το εξηγήσουμε.

Η κοινωνία, οι γονείς, το λαϊκό κίνημα δεν θα επιτρέψει την πολιτική που σπάει τα κεφάλια των ανθρώπων που μορφώνουν, διαπαιδαγωγούν τα παιδιά.

Ήταν δίκαιο, έτσι τουλάχιστον ισχυριζόταν η κυβέρνηση όταν ήταν στην αντιπολίτευση, η μονιμοποίηση των αναπληρωτών.

Τι ήτανε δίκαιο και τι έγινε πράξηΈγινε πράξη η κοροϊδία χιλιάδων συναδέλφων με τον εκάστοτε Υπουργό να τάζει χιλιάδες διορισμούς, με πλάνα διορισμών μέσα στην τριετία και ούτε έναν διορισμό!

Ήταν δίκαιο οι αναπληρωτές να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους συναδέλφους.

Έγινε πράξη η συνέχιση του καθεστώτος εργασιακής γαλέρας για τους αναπληρωτές, η απόλυση αναπληρωτών με χρόνια νοσήματα, ο εξαναγκασμός σε παραίτηση συναδέλφου αναπληρώτριας με επαπειλούμενη εγκυμοσύνη αφού δικαιούται μόνο 15 μέρες άδεια (βλέπε ανακοίνωση ΠΑΜΕ Κοζάνης).

Ήταν δίκαιο και θα έσχιζαν το μνημόνιο, θα το καταργούσαν με ένα νόμο και ένα άρθρο.

Έγινε πράξη η ψήφιση νέων μνημονίων που περιέχουν ενσωματωμένο και το μνημόνιο για την Παιδεία, υλοποιώντας όλες τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ:

  • Απολύσεις αναπληρωτών,
  • Αξιολόγηση,
  • Συγχωνεύσεις – Καταργήσεις σχολείων,
  • Αύξηση ωραρίου κτλ.

Τι ήτανε δίκαιο και τι έγινε πράξηΉταν δίκαιο η στήριξη των αναπληρωτών, που κάθε χρόνο αναγκάζονται να μετακομίζουν στις εσχατιές της Ελλάδας.

Έγινε πράξη οι αναπληρωτές να κοιμούνται σε παραλίες και σε αυτοκίνητα, και όταν συναντήθηκαν με τους εκπροσώπους της κυβέρνηση διεκδικώντας επιδότηση του ενοικίου, αυτοί που έπαιρναν χιλιάρικα για το δικό τους ενοίκιο να απαντάνε ότι δεν το επιτρέπουν τα δημοσιονομικά

Ήταν δίκαιο η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.

Έγινε πράξη η διαμόρφωση κριτηρίων που αφήνουν χιλιάδες αναπληρωτές εκτός πινάκων, που σπέρνουν την διχόνοια, την ανθρωποφαγία μεταξύ των συμβασιούχων στην εκπαίδευση.

Η διαδήλωση που πραγματοποιήθηκε έξω από το Υπ. Παιδείας ήταν μια καλή αρχή για να ξυπνήσει από το «λήθαργο» το κίνημα των εκπαιδευτικών.

Η συμμετοχή χιλιάδων νέων συναδέλφων, ανεξάρτητα σε ποια υποομάδα συμβασιούχων ανήκουν, είναι ελπιδοφόρα, όταν μάλιστα είχαν να ξεπεράσουν και όλα τα εμπόδια που έβαζε με την στάση της η πλειοψηφία της Δ.Ο.Ε.

Η κυβέρνηση με την συναίνεση των κομμάτων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ, Ε.Κ., προωθεί αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση:Ενημέρωση για τις συνεδριάσεις των ΔΣ σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

  • Την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση του σχολείου, την προώθηση αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενό του με το νόμο για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που θα οδηγήσουν σε νέες συγχωνεύσεις δομών (π.χ. τα ΚΕΔΔΥ).
  • Τις συγχωνεύσεις σχολείων, το 30ωρο και την εφαρμογή του Π.Δ. 79 για τα 25άρια τμήματα.
  • Τις αλλαγές στο Λύκειο και συνολικά τη Δευτεροβάθμια, που οδηγούν σε ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των απαιτήσεων της Ε.Ε., του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ.
  • Το νόμο για τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, που παραπέμπει την υλοποίησή της στο μέλλον, μεταφέροντας την ευθύνη στους Δήμους και χωρίς να παίρνει ούτε ένα μέτρο σε υποδομές, προσωπικό και χρηματοδότηση.

Τα παραπάνω αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς, μονίμους και αναπληρωτές, και γι’ αυτό πρέπει όλοι μαζί να βρούμε τον βηματισμό της αντίστασης, να μην αφήσουμε το σχολείο να μετατραπεί σε «εργασιακή γαλέρα», να υπερασπιστούμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Στέλιος Παλαρμάς
Γραμματέας του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Αχαϊας

Print Friendly, PDF & Email
(Visited 79 times, 1 visits today)