Print Friendly, PDF & Email

Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική

Προς ένα σύστημα όπου η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι πιο σκληρή κι ένα Λύκειο στενότερα προσανατολισμένο στη διαδικασία της εισαγωγής προχωρά η κυβέρνηση.

Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική

Σύμφωνα με το υπουργείο, η Γ’ Λυκείου βαφτίζεται «τάξη προπαρασκευαστική είτε για τα ΑΕΙ είτε για την επαγγελματική ζωή μετά το Λύκειο», ενώ η Α’ και η Β’ Λυκείου χαρακτηρίζονται «τάξεις Γενικής Παιδείας».

Προβλέπεται δραστική μείωση των μαθημάτων σε όλο το Λύκειο, που διευκολύνει και την αντίστοιχη μείωση προσωπικού.

Έτσι, στη Β’ Λυκείου τα 18 μαθήματα (16 υποχρεωτικά, 2 προσανατολισμού σε 35 ώρες διδασκαλίας) θα γίνουν δέκα (7 υποχρεωτικά και 3 επιλογής σε 34 ώρες διδασκαλίας).

Πολλαπλές δοκιμασίες πανελλαδικού τύπου

Στη Γ’ Λυκείου (ΓΕΛ), μια τάξη εξοντωτική, οι αλλαγές είναι τέτοιες που θα εκτινάξουν το άγχος των μαθητών – υποψηφίων. Με διαδοχικές εξεταστικές διαδικασίες που όλες θα μετρούν για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα 15 μαθήματα (9 υποχρεωτικά, 5 προσανατολισμού, 1 επιλογής σε 32 ώρες), θα μειωθούν σε επτά (3 υποχρεωτικά, 4 επιλογής σε 29 ώρες), που το καθένα θα διδάσκεται 6 ώρες τη βδομάδα.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση προχωράει σε μια φροντιστηριοποίηση της Γ’ Λυκείου που τάχα θα μειώσει τα φροντιστήρια.

Όμως με τις διαρκείς δοκιμασίες – που θα μετρούν για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – μιλάμε για ένα σύστημα πιο σκληρό, που θα αυξήσει τα φροντιστήρια και την έναρξή τους νωρίτερα.

Το υπουργείο σχετικά σημειώνει:

«Κεντρικά οργανωμένες εξεταστικές διαδικασίες πραγματοποιούνται δύο φορές το χρόνο: Τέλος Ιανουαρίου (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο. Τα διαγωνίσματα του Ιανουαρίου θα συμμετέχουν στο βαθμό πρόσβασης με ένα ποσοστό μόνον αν βελτιώνουν το βαθμό του Ιουνίου, αλλιώς δεν θα μετράνε».

Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική
Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική!

Στη συνέχεια όμως:

«Την πρώτη χρονιά εφαρμογής η συμμετοχή του απολυτηρίου στον βαθμό πρόσβασης θα είναι περιορισμένη (μέγιστο 20%) και σταδιακά θα αυξάνεται, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στην ενδοσχολική αξιολόγηση. […] Ο βαθμός πρόσβασης προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις και από το βαθμό του απολυτηρίου»,

στον βαθμό του οποίου θα μετράνε τα διαγωνίσματα του Γενάρη, που θα έχουν χαρακτήρα πανελλαδικών εξετάσεων.

Αναλυτικά τι θα σημαίνει απολυτήριο Λυκείου

Σύμφωνα με το Υπ. Παιδείας, ο βαθμός του απολυτηρίου προκύπτει:

«Α. Σε ένα ποσοστό από τους βαθμούς των 2 τετραμήνων. Οι βαθμοί των τετραμήνων λαμβάνουν υπόψη τη συνολική συμμετοχή στην τάξη, καθώς και:

1. Το διαγώνισμα 1ου τετραμήνου, το οποίο διεξάγεται σε όλα τα σχολεία συγκεκριμένη μέρα για κάθε μάθημα, με θέματα που καταθέτουν σε ειδική πλατφόρμα τα χαράματα της ίδιας μέρας επιτροπές έμπειρων εκπαιδευτικών από όλες τις περιφέρειες και με αυτόματη διόρθωση των απαντήσεων (ηλεκτρονικό σύστημα),

2. Μια εκτενή εργασία που πραγματοποιείται για κάθε μάθημα εντός του σχολείου υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη του/της εκπαιδευτικού του μαθήματος, που κατατίθεται σε ειδική πλατφόρμα όπου ελέγχεται για την περίπτωση αντιγραφής και που βαθμολογείται ανώνυμα από αξιολογητές ειδικού μητρώου.

Β. Σε ένα ποσοστό από τους βαθμούς κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων στις οποίες τα γραπτά διορθώνονται ανώνυμα. […] Οι κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις του Ιουνίου αφορούν τέσσερα (4) μαθήματα.

Πλην της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι μάθημα κοινό για όλους, τα υπόλοιπα τρία είναι μαθήματα εμβάθυνσης που επιλέγει κάθε μαθητής/τρια».

Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική

Ουσιαστικά, δηλαδή, τόσο για το βαθμό του απολυτηρίου όσο και για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα υπάρχουν 3 πανελλαδικού τύπου διαδικασίες,

που θα απλώνονται σε όλη τη χρονιά, ακυρώνοντας την όποια μορφωτική διαδικασία είχε η Γ’ Λυκείου.

Το γεγονός ότι η Γ’ Λυκείου θα είναι αποκλειστικά και μόνο αφιερωμένη στις εξετάσεις και στην πρόσβαση το παραδέχεται και το υπουργείο:

«Με το νέο σύστημα, που δεν περιορίζεται στην επίδοση σε τρίωρες πανελλαδικές εξετάσεις αλλά συμπεριλαμβάνει και την αξιολόγηση της επίδοσης των υποψηφίων κατά τη διάρκεια της φοίτησης στη Γ’ τάξη, η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσδένεται ισχυρότερα στην εντός του σχολείου εκπαιδευτική πράξη».

Άλλες πλευρές των αλλαγών

Το Υπ. Παιδείας για να χρυσώσει το χάπι των αντιδραστικών αλλαγών δήλωσε ότι θα επεκτείνει την υποχρεωτική εκπαίδευση έως το 18ο έτος για τη γενιά που ξεκινά φέτος την Α’ Λυκείου.

Ανησυχία επίσης προκαλεί κι η πρόθεση του υπουργείου να προχωρήσει σε αλλαγές προς το αντιδραστικότερο στο θεσμό των μαθητικών κοινοτήτων,

που από όργανα συλλογικής διεκδίκησης των μαθητών θέλει να τα μετατρέψει σε θεσμικούς προπαγανδιστές των σάπιων αξιών του συστήματος:

«Παρά τον προπαρασκευαστικό χαρακτήρα της Γ’ Λυκείου, η τάξη αυτή υπηρετεί και τους γενικότερους στόχους της εκπαίδευσης […] με την ανανέωση του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων που εμπεδώνουν τις αρχές της δημοκρατίας και με την εισαγωγή του δίωρου των συλλογικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (δράσεις αλληλεγγύης, οικολογικές, καλλιτεχνικές), στο σχεδιασμό των οποίων θα παίζουν σημαντικό ρόλο οι μαθητικές κοινότητες».

ΚΚΕ: Η κοροϊδία πάει σύννεφο!

Πυρά κατά της κυβέρνησης για τις αλλαγές στο Λύκειο και στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξαπέλυσε με ανακοίνωση του το ΚΚΕ:

Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική«Η κυβέρνηση συνεχίζει τον εμπαιγμό, παίζοντας με την αγωνία και υποτιμώντας τη νοημοσύνη των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών της, που ζουν από πρώτο χέρι τις συνέπειες και της εκπαιδευτικής της πολιτικής.

Η ουσία είναι ότι το Λύκειο που οραματίζεται η κυβέρνηση θα είναι ακόμα πιο ταξικό, ένα Λύκειο-φροντιστήριο και με τη «βούλα», όπου θα γενικευτεί ένας ατελείωτος εξεταστικός μαραθώνιος και η όποια γενική μόρφωση θα σταματάει στην Α’ Λυκείου.

Ακόμη κι η μείωση των μαθημάτων δεν έχει στόχο την ελάφρυνση των μαθητών, αλλά την ακόμη μεγαλύτερη προσαρμογή σε ένα υποβαθμισμένο σχολείο-φροντιστήριο.

Επιπλέον, οι περικοπές μαθημάτων ανοίγουν το δρόμο για νέο «εξορθολογισμό» δαπανών, όπως προβλέπει το Μνημόνιο κι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, για συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.

Όσο, δε, για την «πάταξη της παραπαιδείας» και τα χρήματα που δαπανά η – ρημαγμένη από τα απανωτά μνημόνια- λαϊκή οικογένεια για φροντιστήρια, το ενδιαφέρον είναι εντελώς υποκριτικό όταν χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο αυτής όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δεν λειτουργούν η ενισχυτική διδασκαλία κι η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.

Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς να μην πιστέψουν ούτε λέξη από την προπαγάνδα της κυβέρνησης, να απορρίψουν τους σχεδιασμούς της και να βρεθούν σε θέση μάχης παλεύοντας για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας.

Ένα σχολείο ενιαίο, δωδεκάχρονο που θα δίνει τη σύγχρονη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους».

Πηγή: 902.gr

(Visited 211 times, 1 visits today)