Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το μισό στόλο της ΕΕ και το 21% παγκοσμίως!

Δεν είναι να απορεί κανείς για το πώς χτίστηκε και συνεχίζει να οικοδομείται το «θαύμα» της ελληνόκτητης ναυτιλίας!

Τα στοιχεία της ΕΕ δείχνουν ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος διπλασίασε τη χωρητικότητά του το διάστημα 2007 – 2018, κατοχυρώνοντας τον τίτλο του μεγαλύτερου στόλου παγκοσμίως.

Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το μισό στόλο της ΕΕ και το 21% παγκοσμίωςΔηλαδή, μέσα στην περίοδο της κρίσης, που ο λαός πλήρωσε με αιματηρές θυσίες την ανάκαμψη του κεφαλαίου, μια χούφτα εφοπλιστών συνέχιζαν κανονικά τις κερδοφόρες δουλειές τους και φούσκωναν το στόλο και τα πορτοφόλια τους.

Το έχουν μάλιστα καμάρι να λένε ότι οι εισροές συναλλάγματος στην Ελλάδα από την επιχειρηματική τους δραστηριότητα ξεπέρασε τα 16,6 δισ. το 2018, διεκδικώντας δάφνες «εθνικού ευεργέτη» για:

«Τη συνεισφορά τους στην ελληνική οικονομία»!

Τα λεφτά αυτά όμως είναι κέρδη από την εκμετάλλευση χιλιάδων Ελλήνων και ξένων ναυτεργατών, για τα οποία οι εφοπλιστές πλήρωσαν φόρο το 2018 μόλις 150 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ που δημοσίευσε χτες ο «Ριζοσπάστης»!

Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το μισό στόλο της ΕΕ και το 21% παγκοσμίως!

Την ίδια ώρα, βέβαια, συνεχίζουν απρόσκοπτα να ισχύουν οι 55 φοροαπαλλαγές που τους εξασφαλίζει το ελληνικό κράτος εδώ και δεκαετίες, όπως και τα κάθε είδους προνόμια, σαν αυτό της «εθελοντικής εισφοράς»,

που καθιέρωσε η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και επέκτεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με το σύνολο της αντεργατικής και αντιασφαλιστικής νομοθεσίας, που απογειώνει την εκμετάλλευση στα πλοία.

Δύο ναυτεργάτες νεκροί σε λιγότερο από 48 ώρες
Από παλιότερη κινητοποίηση των ταξικών σωματείων των Ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά

Και όλα αυτά βέβαια καθόλου δεν εμποδίζουν την «οδύσσεια» που αναγκάζονται να βιώσουν χιλιάδες επιβάτες τέτοιες μέρες απόι τις διαδοχικές βλάβες, που παρατηρούνται στα δρομολόγια κάθε καλοκαίρι, εξαιτίας των υποσυντηρημένων πλοίων και της πλήρους εξάντλησης των πληρωμάτων.

Δεν είναι επομένως να απορεί κανείς για το πώς χτίστηκε και συνεχίζει να οικοδομείται το «θαύμα» της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Πηγή: Ριζοσπάστης

Print Friendly, PDF & Email
(Visited 202 times, 1 visits today)