EnglishGreek
  • Αρχική
  • Αναρτήσεις
    • Άρθρα
    • Ανακοινώσεις
  • Άποψη
    • Αεροπεζοναύτης
    • Eυάγγελος Δανέζης
    • Μάνος Δούκας
    • Κατερίνα Κ.
    • Στέλιος Κανάκης
    • Λιάνα Κανέλλη
    • Στάθης Κεραμιδάς
    • Φραγκίσκος Λαγωνικάκης
    • Γιώργος Μαργαρίτης
    • Ελένη Μ.
    • Νίκος Μόττας
    • Νίκος Μπογιόπουλος
    • Κωνσταντίνος Μπούρχας
    • Μιχάλης Π.
    • «Μπαμπέφ»
    • Στέλιος Παλαρμάς
    • Στέλιος Τζανέλλης
    • Σοφία Χουδαλάκη
  • Αφιερώματα
    • 100 χρόνια απ’ την ελληνική επέμβαση στην Ουκρανία
    • Η Άνοδος κι η Πτώση του «Αδιάφθορου»
      • Τα πρώτα βήματα – Η Πτώση των Φαγιέν
      • Η σύγκρουση με τον Λαφαγιέτ -Η εξέγερση της 10ης Αυγούστου
      • Το τέλος της Μοναρχίας κι η Πτώση των Γιρονδίνων
      • Η περίοδος του Τρόμου και το τέλος των Ιακωβίνων
    • 50 χρόνια από τον γαλλικό Μάη του 1968
    • Φρ. Ν. Μπαμπέφ, ο «Προμηθέας του Προλεταριάτου»
    • 200 χρόνια από την γέννηση του Καρλ Μαρξ
    • 220 χρόνια από τη δολοφονία του «Βάρδου της Ελευθερίας»
    • 230 χρόνια από τη Γαλλική Επανάσταση – Η Πτώση της Βαστίλης!
    • 85 χρόνια από το «Ολοκαύτωμα των Βιβλίων» – 10 Μάη 1933
    • Άλμπερτ Αϊνστάϊν: «Γιατί Σοσιαλισμός;»
    • Αφιέρωμα στα 90 χρόνια από την γέννηση του Τσε Γκεβάρα (vid)
    • Ο τρόμος αστών και φασιστών – Ο κομμουνιστής Άρης!
    • Ροβεσπιέρος ο «Αδιάφθορος» – 260 χρόνια από τη γέννηση του
    • Φρίντριχ Ένγκελς – «Ο υιός που αρνήθηκε την τάξη του»
  • Βιβλιοθήκη
    • Βιβλία Ιστορίας
    • Διαλεχτά έργα Μαρξ κι Ένγκελς
    • Επιλεγμένα άρθρα του Λένιν
    • Μαρξιστική Φιλοσοφία και Πολιτική Οικονομία
    • Παγκόσμια Ιστορία από την Ακαδημία Επιστημών της ΕΣΣΔ
    • Τα Άπαντα του Λένιν διαθέσιμα
    • Τα Άπαντα του Στάλιν – Δεκατρείς τόμοι
    • Το Κεφάλαιο του Μαρξ
  • Διεθνή
    • Βαλκάνια
    • Βενεζουέλα
    • Βραζιλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • ΗΠΑ
    • Ισπανία
    • Ιταλία
    • Κίνα
    • Κούβα
    • Μ. Βρετανία
    • ΝΑΤΟ
    • Ουκρανία
    • Παλαιστίνη
    • Ρωσία
    • Σουηδία
    • Συρία
    • Τουρκία
  • Ιδεολογία
    • Η αντιπαράθεση Μαρξισμού – Αναρχισμού
      • Αναρχισμός κι Ελευθερία
      • Εκμετάλλευση και Κράτος
      • Ο αντιδραστικός ρόλος των Αναρχικών στην Ιστορία
      • Το αναρχικό ρεύμα στην Ελλάδα σήμερα
    • Η Υλιστική Αντίληψη της Κοινωνίας
    • Η σύγχρονη εργατική τάξη και το κίνημά της
      • Δομή της καπιταλιστικής κοινωνίας: Εργατική κι Αστική τάξη
      • Τα μεσαία στρώματα κι οι θεωρίες για το τέλος της Εργατικής Τάξης
      • Διάφορα Τμήματα της Εργατικής Τάξης
      • Η Ιστορική Αποστολή της Εργατικής Τάξης-1
      • Η Ιστορική Αποστολή της Εργατικής Τάξης-2
      • Η σύγχρονη εργατική τάξη και το κίνημά της – Επίλογος
    • Λένιν: Για τη στάση των κομμουνιστών στον πόλεμο
    • Οπισθοχώρηση από την επαναστατική στρατηγική
      • Εισαγωγή – Η Στρατηγική των σταδίων στην περίοδο της Κομμουνιστικής Διεθνούς
      • Η Στρατηγική των σταδίων στην περίοδο της Κομμουνιστικής Διεθνούς
      • Η επίδραση της προεπαναστατικής Ρωσικής ιστορικής κληρονομιάς
      • Το θεωρητικό ζήτημα της αλληλεπίδρασης της ανάπτυξης Παραγωγικών δυνάμεων και Σχέσεων Παραγωγής
      • Συνοπτικά Συμπεράσματα
    • Ο Οπορτουνισμός ως Πολιτικό Ρεύμα
      • Οι Εκδηλώσεις του Οπορτουνισμού στη Θεωρία, την Πολιτική και την Οργάνωση
      • Κεντρισμός – Αριστερός Οπορτουνισμός – Δογματισμός
      • Κοινωνικο-Ταξικές και Γνωσιοθεωρητικές ρίζες του Οπορτουνισμού
      • Η ιστορική εξέλιξη του Οπορτουνισμού ως ρεύματος
      • Η αντιμετώπιση της διαδικασίας ωρίμανσης του Οπορτουνισμού
    • Ο Τρότσκι και το ρεύμα του Τροτσκισμού
      • Η διαμόρφωση του Τροτσκισμού ως οπορτουνιστικού ρεύματος
      • Η αντιπαράθεση με τον Λένιν και τους Μπολσεβίκους μετά την επανάσταση
      • Σύντομο ιστορικό του Τροτσκισμού στην Ελλάδα την περίοδο του Μεσοπολέμου
      • Ο Τροτσκισμός σήμερα
      • Κριτική παρουσίαση κοινών χαρακτηριστικών Τροτσκιστικών ομάδων
    • Σχετικά με την φαρμακευτική χρήση της κάνναβης
      • Τι σημαίνει «ιατρική χρήση της κάνναβης»;
      • Άμεσες και μακροπρόθεσμες συνέπειες – Συμπεράσματα
    • Τα Λαϊκά Μέτωπα πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
      • Η περίπτωση της Γαλλίας
      • Η περίπτωση της Ισπανίας
    • Τι «κατάλαβαν» από τον Ιμπεριαλισμό του Λένιν
      • Η Σημασία της Λενινιστικής Θεωρίας του Ιμπεριαλισμού
      • Η Σχηματικότητα της Οπορτουνιστικής Αντίληψης για τον Ιμπεριαλισμό
      • Σχετικά με την «Εξάρτηση»
      • Η Στρατηγική του ΚΚΕ κι η Πάλη ενάντια στις Ιμπεριαλιστικές Συμμαχίες
      • Ορισμένα Συμπεράσματα
    • Βασικές κατευθύνσεις της Πολιτικής Οικονομίας στην ΕΣΣΔ
    • Η «άγνωστη» επιστήμη της Πολιτικής Οικονομίας
    • Ψέματα σχετικά με την ιστορία της ΕΣΣΔ
      • Γουίλιαμ Χερστ – Ο δυτικός φίλος του Χίτλερ
      • Ο Ρόμπερτ Κόνκουεστ κι η αλήθεια μισό αιώνα μετά
      • Ο Αλεξάντερ Σολζενίτσιν
      • Ο Γκορμπατσώφ ανοίγει τα αρχεία του ΚΚΣΕ
      • Ανάλυση του Σοβιετικού ποινικού συστήματος
      • Ένας σημαντικός παράγοντας – Η έλλειψη φαρμάκων
      • Οι κουλάκοι και η αντεπαναστατική δράση
      • Διολοφθορά και τα σχέδια για πραξικόπημα – Επίλογος
  • Ιστορία
    • Γιατί οι Έλληνες αφέθηκαν να πολεμούνε μόνοι τους;
    • Ένας αμερικανός συζητά με τον Στάλιν (1936)
      • Σχετικά με τις διεθνείς εξελίξεις και τον πόλεμο
      • Για τις σχέσεις μεταξύ ΕΣΣΔ – ΗΠΑ και τη δράση των Κομμουνιστικών Κομμάτων
    • Όταν ο Τσάπλιν πέρασε από μακαρθική «ανάκριση»
    • Όταν οι ΗΠΑ νικήθηκαν από τους Μπολσεβίκους
      • 1. Η παραπλάνηση των αμερικανών στρατιωτών
      • 2. Η απόβαση στον Αρχάγγελο της Ρωσίας κι η προετοιμασία για Πόλεμο
      • 3. Οι πρώτες μάχες και η πρώτη αμερικανική πανωλεθρία
      • 4. Η δυσαρέσκεια του χειμώνα, η ανταρσία και ο επίλογος
    • Σύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας
      • Σύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας – Μέρος 1ο
      • Σύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας – Επίλογος
    • Το βελγικό πόρισμα της δολοφονίας Lumumba
    • «Η Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών» (30 Ιούνη 1934)
    • «Μεγάλη Ιδέα» και Μικρασιατική Καταστροφή!
    • 18 Ιουλίου 1936 – Ξεκινά ο ισπανικός «εμφύλιος» πόλεμος!
    • Άλμπερτ Αϊνστάϊν: «Γιατί Σοσιαλισμός;»
    • Για τα γεγονότα του 1968 στη Τσεχοσλοβακία
    • Δέκα μήνες και 24 ημέρες μετά τη Συμφωνία του Μονάχου!
    • Η σφαγή των ανθρακωρύχων στο Ludlow και ο Λούης Τίκας (vid)
    • Οταν η αστική τάξη «δώριζε» τη Μακεδονία στη Βουλγαρία
    • Ο εφιάλτης τους έχει όνομα – Ιωσήφ Στάλιν (vid)
  • Κίνημα
    • Αγώνας ενάντια σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς!
    • Αυτό το υπουργείο δεν είναι Εργασίας (vid)
    • Δυναμική παρέμβαση του ΠΑΜΕ στου Μαξίμου
    • Επιστολή εργαζόμενου στα «ΑΒ Βασιλόπουλος»
    • Εργάτες από «Μέταλλο» και Σωματείο «Ατσάλι»!
    • Καταγγελίες για πιθανή μεταφορά πυρηνικών στον Άραξο
    • Κάτω τα χέρια από το δικαίωμα στην απεργία!
    • Νίκη – δικαίωση για τους απολυμένους του «Market In»
    • Συγκλονιστικό βίντεο του ΠΑΜΕ για την Παλαιστίνη
    • Την επόμενη φορά δε θάρθουμε για να διαμαρτυρηθούμε
    • Το ΠΑΜΕ αγρίεψε! Μετά το Μακεδονίας σειρά είχε ΣΕΒ
    • Το ΠΑΜΕ «διακοσμεί» υπουργεία και «στολίζει» υπουργούς! (vid)
    • Το ΠΑΜΕ «διακόσμησε» και το Υπουργείο Πλειστηριασμών (vid)
  • Κόμμα
    • 18ο Συνέδριο ΚΚΕ
      • H Προσφορά του Σοσιαλιστικού Συστήματος
      • Oι Θεωρητικές Θέσεις για το Σοσιαλισμό
      • O Σοσιαλισμός στην EΣΣΔ – Aιτίες νίκης της Αντεπανάστασης
      • H Οικονομία στην πορεία της Σοσιαλιστικής Οικοδόμησης στην EΣΣΔ
      • Η Οικονομία στην πορεία της Σοσιαλιστικής Οικοδόμησης στην EΣΣΔ – 2
      • Για το ρόλο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη διαδικασία της Σοσιαλιστικής Οικοδόμησης
      • H Πορεία της Σοβιετικής Εξουσίας – Εκτίμηση της στάσης του ΚΚΕ
      • H Στρατηγική του Διεθνούς Κομμουνιστικού Κινήματος κι οι Εξελίξεις σε αυτό
      • Η Aναγκαιότητα κι Eπικαιρότητα του Σοσιαλισμού – Eμπλουτισμός της Προγραμματικής Αντίληψης
      • Εκτιμήσεις σοσιαλιστικής οικοδόμησης – Επίλογος
    • 19ο Συνέδριο – Το Πρόγραμμα του ΚΚΕ
    • Αποκατάσταση του επαναστατικού χαρακτήρα του ΚΚΕ
      • Αντιφάσεις κι Επιβιώσεις από την πορεία πάλης με τον οπορτουνισμό
      • Ιδεολογικά – Θεωρητικά προβλήματα στην προγραμματική αντίληψη του κόμματος 1968 – 1991
      • Η Στρατηγική του Κόμματος την περίοδο 1973 – 1991 (A’)
      • Η Στρατηγική του Κόμματος την περίοδο 1973 – 1991 (B’)
      • Εκτιμήσεις – Η πορεία επαναστατικής προγραμματικής ανασυγκρότησης του ΚΚΕ μετά το 1991
    • Η Διακήρυξη για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ
    • Η ίδρυση του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδας
      • Η ίδρυση του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδας (Α’)
      • Η ίδρυση του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδας (Β’)
    • Πολιτική Απόφαση 20ο Συνέδριο KKE
      • Τα καθήκοντα ενάντια στον Ιμπεριαλιστικό Πόλεμο
      • Η θέση του ΚΚΕ για την αποδέσμευση από την ΕΕ
      • Για την ανασύνταξη του Εργ/κού Κιν/τος κι η πολιτική δουλειά στα συνδικάτα
      • Ο ρόλος του ΚΚΕ στο Εργατικό – Λαϊκό Κίνημα
      • Για τη δουλειά των καθοδηγητικών οργάνων και των στελεχών του κόμματος
      • Τα Καθήκοντα του ΚΚΕ στο Κομμουνιστικό Κίνημα
    • Το «Μακεδονικό ζήτημα» και οι θέσεις του ΚΚΕ
    • Μακεδονικό κι Αντικομμουνιστική υστερία
    • Οι προϋποθέσεις της σοσιαλιστικής επανάστασης
    • Οι τοπικές εκλογές δεν είναι «κάτι άλλο»!
  • Παιδεία
    • Η Κρίση της Σχολικής Εκπαίδευσης στην ΕΣΣΔ
      • Η Διαμόρφωση του Εκπαιδευτικού Συστήματος της ΕΣΣΔ
      • Η Πολυτεχνική Εκπαίδευση
      • Το σταδιακό σπάσιμο του Ενιαίου Συστήματος Εκπαίδευσης
    • Άρθρο του Δ. Γληνού: «Πνευματικές μορφές της αντίδρασης»
    • Το σχολείο της μόρφωσης και της δημιουργίας!
    • Για τα παιδιά που «απέτυχαν» στις Πανελλήνιες
    • Η «αξιολόγηση» στον χώρο της εκπαίδευσης
    • Η «εμπιστευτική» εγκύκλιος 1010 του «Γέρου της Δημοκρατίας»
    • Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική
    • Μεγαλώνοντας στο «πίσω μπαλκόνι» της Δυτικής Αττικής
  • Ροβεσπιέρος
    • Επικοινωνία
    • Σχετικά
    • Χάρτης ιστοτόπου
Ροβεσπιέρος

Ταξική ματιά στην Ιστορία… στην Πολιτική… στη Φιλοσοφία…

Νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου – Μέρος 1ο

Νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου - Μέρος 1ο
7 Νοεμβρίου 2017 Ανακοινώσεις, Εκπαίδευση
ΑξιολόγησηΙδεολογήματαΙδεολογίαΜόρφωσηΠΑΜΕ ΕκπαιδευτικώνΣΥΡΙΖΑΣχολείοΥπ. Παιδείας

Νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου – Μέρος 1ο

Μια πρώτη προσέγγιση στο κυβερνητικό σχέδιο

Αλλαγές σε δομές και διαδικασίες μέσω συγχωνεύσεων και καταργήσεων
που έχουν τελικό στόχο την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα ως και τη σχολική μονάδα!!

Στο ρητορικό ερώτημα,

«Αν γίνεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να μιλά για υποστήριξη κι αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, την ίδια στιγμή που με την πολιτική της συνθλίβει τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα διαμορφώνοντας μια μίζερη πραγματικότητα στο σχολείο»,

δεν θα απαντήσουμε εμείς. Μιλάει από μόνη της η καθημερινότητα:

  • των χιλιάδων χαμένων διδακτικών ωρών στα σχολεία
  • το ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο που οδηγείται σε εκφυλισμό
  • τα κενά κι οι ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή
  • το κλείσιμο κι η συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ,
  • οι χιλιάδες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν ούτε πού να κοιμηθούν
  • οι λαϊκές οικογένειες που όχι απλά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη αλλά βιώνουν και τα καθημερινά αδιέξοδα και το άγχος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους χωρίς καμιά ουσιαστική στήριξη.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η Ν.Δ. και τα υπόλοιπα κόμματα, που στηρίζουν την πολιτική της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, που συμπάσχουν με τις αγωνίες του ΣΕΒ, του Συνδέσμου Ξενοδόχων Ελλάδας και των άλλων εργοδοτικών ενώσεων για την Παιδεία,

δεν έχουν στόχο, με την πολιτική τους, να βελτιώσουν το σχολείο, να απαντήσουν στις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των γονιών για τη μόρφωση των παιδιών τους.

Νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου - Μέρος 1οΆλλωστε, είναι αυτοί που στο 3ο Μνημόνιο ψήφισαν υπέρ του «εξορθολογισμού» των δαπανών, υπέρ της μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών και την προώθηση της αυτονομίας, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής βιώνουμε σήμερα και κανείς δεν πιστεύει
ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση βελτιώθηκε από αυτά τα μέτρα. Το αντίθετο.

Δεν είναι καθόλου τυχαία η χρονική στιγμή που ανοίγει η συζήτηση για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο λειτουργίας του σχολείου, την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, η οποία εντέχνως παρουσιάζεται ως απλή διαδικασία αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

Η κυβέρνηση αφού «έφαγε τα μούτρα της» στο υπόλοιπο Δημόσιο, με την πλειοψηφία των υπαλλήλων να απέχει από την αξιολόγηση, επιδιώκει να προχωρήσει τώρα τη διαδικασία αξιολόγησης και στην εκπαίδευση, ώστε να «πιάσει τους στόχους» και να υλοποιήσει τα προαπαιτούμενα που από κοινού έχει αποφασίσει με την Ε.Ε., το ΔΝΤ και την ΕΚΤ.

Ένας ακόμα «εθνικός διάλογος», με προαποφασισμένα αποτελέσματα, επιδιώκεται να αξιοποιηθεί ως «φερετζές» για να καλύψει την πραγματικότητα στην εκπαίδευση αλλά και τα σκληρά μέτρα και προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης

(βλ. μειώσεις συντάξεων, κατάργηση αφορολόγητου, κατάργηση επιδομάτων, χτύπημα στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία, περικοπές σε Παιδεία και Υγεία κ.ά.) που προωθεί ΑΜΕΣΑ η κυβέρνηση.

Είναι στο χέρι μας να μην περάσουν οι σχεδιασμοί τους!

Από κοινού με όλους τους εργαζόμενους να δώσουμε απάντηση στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς. Από κοινού με όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους να κάνουμε πράξη στην εκπαίδευση την

«Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.» 

Πιο συγκεκριμένα:

Με την πρότασή του για τις νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου, το Υπουργείο Παιδείας, προωθεί μια σειρά αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, κυρίως στο κρίσιμο κομμάτι της παιδαγωγικής ευθύνης και καθοδήγησης.

Ταυτόχρονα προωθούνται οι διαδικασίες αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Τα νέα οργανογράμματα, η δημιουργία νέων δομών μέσα από συγχωνεύεις και καταργήσεις υπαρχόντων, το νέο καθηκοντολόγιο των στελεχών εκπαίδευσης, όλα αυτά, προετοιμάζουν ένα σχολείο δεμένο ακόμα πιο σφιχτά με τις απαιτήσεις της αγοράς και των «τοπικών κοινωνιών», πιο «ευαίσθητο στις απαιτήσεις «των τοπικών οργανισμών» – επιχειρήσεων.

Νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου - Μέρος 1οΟι λέξεις κλειδιά της κυβερνητικής πρότασης είναι:

Αποκέντρωση – Αυτονομία – Περιφερειακός Σχεδιασμός – Τοπικοί Οργανισμοί
Αειφορία – Αξιολόγηση

Πίσω από αυτές τις λέξεις κρύβονται σχεδιασμοί που είναι επίσημα διακηρυγμένοι από όλες τις κυβερνήσεις, την Ε.Ε. και τον Ο.Ο.Σ.Α.

Μέσα από τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τις «δομές υποστήριξης», οι οποίοι αποτελούν έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, διαμορφώνεται το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο του σχολείου, στους στόχους της εκπαίδευσης,

οι οποίοι θα πρέπει να ταυτίζονται όλο και περισσότερο με τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς, με τις λεγόμενες «δεξιότητες» και την «προσαρμοστικότητα σ΄ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον» εις βάρος της γενικής μόρφωσης και καλλιέργειας, της κριτικής σκέψης και της επιστημονικότητας.

Κωδικοποιούμε τις βασικές προτάσεις του κειμένου
που κατέθεσε το Υπουργείο:

1. Ως επίκεντρο του «νέου» σχεδιασμού τίθεται η Σχολική Μονάδα

Όχι φυσικά για να στηριχθεί με εκπαιδευτικούς, με βοηθητικό προσωπικό, με υποδομές και χρηματοδότηση, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας,  αλλά για να αποκτήσει τη δυνατότητα

 «…αυτόνομου σχεδιασμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου.»

Στην πράξη δηλαδή, να επιλύει από μόνο του το κάθε σχολείο όλα τα κρίσιμα ζητήματα της λειτουργίας του.

Κάθε σχολείο διαμορφώνει:

«…το δικό του παιδαγωγικό όραμα σε συνεργασία  με του εμπλεκόμενους φορείς (στελέχη εκπαίδευσης, γονείς, μαθητές, τοπική κοινότητα).»

Στην βάση αυτού του «οράματος» θα γίνεται και:

«…ο σχεδιασμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.»

Σε αντίθεση με τη σύγχρονη ανάγκη και απαίτηση για ένα σχολείο που θα διαπαιδαγωγεί και θα μορφώνει ενιαία όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, την προέλευσή τους και τις κοινωνικές συνθήκες στις οποίες ζουν, περνάμε σ΄ ένα διαφοροποιημένο παιδαγωγικό πλαίσιο με βάση τις τοπικές ιδιαιτερότητες.

Τα σχολεία στα οποία φοιτούν για παράδειγμα παιδιά προσφύγων ή μεταναστών, στα πλαίσια του διαφοροποιημένου προγράμματος, θα πρέπει να προσαρμόζουν το πρόγραμμά τους ανάλογα με τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού.

Αυτό όχι για να βοηθήσουν του μαθητές να κατακτήσουν τη γνώση αλλά για να χαμηλώσουν τον πήχη των μορφωτικών απαιτήσεων στο ύψος της υπάρχουσας πραγματικότητας.

Με αυτό τον τρόπο απαλλάσσεται το κράτος από την ευθύνη του να στελεχώσει τα συγκεκριμένα σχολεία με Τάξεις Υποδοχής, υποστηρικτικές δομές, ψυχολόγους και βοηθητικό προσωπικό, ώστε να αντισταθμιστούν οι δυσκολίες και να κατακτήσουν όλα τα παιδιά, ισότιμα, τη γνώση. Στην ουσία παγιώνεται μια πραγματικότητα που ισχύει και σήμερα σε μεγάλο βαθμό.

Με άλλα λόγια οι κάθε λογής διαφορές ή διαφορετικές αφετηρίες από τις οποίες ξεκινά ο κάθε μαθητής θεωρούνται απλά ως φυσικό φαινόμενο με το οποίο το σχολείο πρέπει να προσαρμοστεί και όχι πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει με ευθύνη και στήριξη του κράτους.

  • Μήπως η διαφοροποίηση θα γίνεται με βάση το διαθέσιμο προσωπικό το οποίο θα πρέπει να γίνεται λάστιχο για να καλύπτει τα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα και το κάθε σχολείο θα διαμορφώνει πρόγραμμα με ότι περισσεύει γενικεύοντας αυτό που σήμερα ισχύει στο Ολοήμερο;
  • Ή μήπως θα γίνεται με βάση την περιοχή, την οικονομική κατάσταση των μαθητών και των οικογενειών τους, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού;

Νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου - Μέρος 1ο

Σε όλα αυτά θα έχουν λόγο και οι «τοπικοί οργανισμοί» – επιχειρήσεις;

  • Π.χ. Ο σύνδεσμος ξενοδόχων σε μια περιοχή με υψηλή τουριστική κίνηση θα έχει λόγο στο πρόγραμμα του σχολείου;
  • Στη σύνδεση του σχολείου με τις πρακτικές στα ξενοδοχεία το καλοκαίρι;
  • Σε προγράμματα που θα αναδεικνύουν τα οφέλη του τουρισμού στην οικονομία;

Αλήθεια αυτό το σχολείο οραματιζόμαστε τον 21ο αιώνα;

2. Οι «Ομάδες Σχολείων» αναβαθμίζονται ουσιαστικά σε εκπαιδευτική δομή με διαδικασίες εκπροσώπησης και πλαίσιο κοινής λειτουργίας με

«…με συνεχή ενημέρωση και αλληλοενημέρωση με στόχο την όσο δυνατόν μεγαλύτερη κοινή εμπλοκή των συλλόγων.»

Στην ουσία μιλάμε για αλληλοσυμπλήρωση λειτουργιών με στόχο την «κάλυψη» των κενών που υπάρχουν σε δασκάλους, καθηγητές και υποδομές (π.χ. εργαστήρια), τις μετακινήσεις μαθητών και τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση προσωπικού, τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων.

Στην Πρωτοβάθμια υπάρχει ήδη έτοιμο και το πλαίσιο για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών από το Π.Δ. 79/2017.

Το σχέδιο αναφέρει συγκεκριμένα:

«Οι εκπαιδευτικοί μιας σχολικής μονάδας μπορούν να παρακολουθήσουν, να υποστηρίξουν ή να συμμετέχουν σε προγράμματα των άλλων σχολικών μονάδων της ομάδας σχολείων.»

Νέες δομές «υποστήριξης» εκπαιδευτικού έργου - Μέρος 1οΣτην ουσία ανοίγει ο δρόμος για μεταφορά της οργανικότητας σε επίπεδο ομάδας σχολείων, τη συνεχή κινητικότητα για τη συμπλήρωση ωραρίου και την κάλυψη των κενών.

Θα υπάρχουν κάποια σχολεία που θα προσφέρουν ένα μάθημα ή ομάδα μαθημάτων και άλλα που θα προσφέρουν τα υπόλοιπα.

Με αυτή τη δομή δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την  υλοποίηση του προγράμματος του Ι.Ε.Π. για τη Β’ Λυκείου που ήρθε στη δημοσιότητα πριν λίγες μέρες αλλά και των σχεδιασμών για το «νέο» Λύκειο.

3. Δημιουργούνται σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. έχουν στην ευθύνη τους τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση, την οργάνωση της επιμόρφωσης, την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της περιοχής τους.

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των Π.Ε.Κ., των Προϊσταμένων Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, και των Σχολικών Συμβούλων.

Στην ουσία μιλάμε για «μικρά υπουργεία παιδείας», που θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Οι στόχοι που θα τίθενται, έμμεσα, σχετίζονται και με τη λεγόμενη «Περιφερειακή Αναπτυξιακή Πολιτική», που διαφημίζει η κυβέρνηση μέσα από τα «Αναπτυξιακά  Συνέδρια», δηλαδή το πώς θα τροφοδοτηθούν με κίνητρα, φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Εδώ θα κουμπώσει η περιβόητη «…σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας» μέσω των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας, την προώθηση δεξιοτήτων με βάση τις ανάγκες της αγοράς, τη γενίκευση των προγραμμάτων της μαθητείας.

Βασικός στόχος αντικειμενικά είναι να συνηθίζει η νεολαία μέσα από μια σειρά μηχανισμούς στις μεσαιωνικές συνθήκες δουλειάς και τους μισθούς φιλοδώρημα.  

Ολοκληρώνεται με το 2ο Μέρος 

Ένα άρθρο των εκλεγμένων με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών»
Σπύρου Μαρίνη – Θεοδώρας Δριμάλα, στο Δ.Σ. της ΔΟΕ
και Δημήτρη Ακτύπη – Νίκου Δάρδαλη,  στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
2/11/2017

Print Friendly, PDF & Email
(Visited 62 times, 1 visits today)

Μοιραστείτε το!

  • Twitter
  • Facebook

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προσεχώς

Κάτω τα χέρια από την Ασφάλιση

Δημοφιλή άρθρα

  • Ένας καφές ήταν λίγος: Η χυδαία προβοκάτσια Τζήμερου σε βάρος Πρωτούλη (vid)Ένας καφές ήταν λίγος: Η χυδαία προβοκάτσια Τζήμερου σε βάρος… 1 Δεκεμβρίου 2019
  • Απείχε πάλι η Ελλάδα από ψήφισμα καταδίκης του Ναζισμού στον ΟΗΕ!Απείχε πάλι η Ελλάδα από ψήφισμα καταδίκης του Ναζισμού στον ΟΗΕ! 13 Νοεμβρίου 2019
  • Το φωνάζουν και τα ντουβάρια: Τα κτίρια που χτίστηκαν επί Χότζα δεν έπαθαν τίποτα! (vid)Το φωνάζουν και τα ντουβάρια: Τα κτίρια που χτίστηκαν επί Χότζα δεν… 30 Νοεμβρίου 2019
  • Ο Τζήμερος «ξέρασε» πάλι αντικομμουνιστικό εμετό!Ο Τζήμερος «ξέρασε» πάλι αντικομμουνιστικό εμετό! 28 Νοεμβρίου 2019
  • Πολυτεχνείο: «Αριστεροί» και ούγκανα αναμασούν την ίδια αθλιότητα!Πολυτεχνείο: «Αριστεροί» και ούγκανα αναμασούν την ίδια αθλιότητα! 16 Νοεμβρίου 2019
  • Άκου φασιστοανθρωπάκο...Άκου φασιστοανθρωπάκο… 12 Νοεμβρίου 2019
  • Τα Άπαντα του Λένιν διαθέσιμα (pdf)Τα Άπαντα του Λένιν διαθέσιμα (pdf) 16 Αυγούστου 2017
  • Διαλεχτά έργα του Μαρξ και του Ένγκελς διαθέσιμα (pdf)Διαλεχτά έργα του Μαρξ και του Ένγκελς διαθέσιμα (pdf) 2 Σεπτεμβρίου 2017

Κατηγορίες

Tags

Αντικομμουνισμός Βίντεο Δηλώσεις ΕΕ ΕΣΣΔ Εικόνες Εκλογές ΗΠΑ Ημεροδρόμος Ιδεολογήματα Ιδεολογία Ιμπεριαλισμός ΚΚΕ Καπιταλισμός Κατιούσα Λαϊκή Συσπείρωση Μαρξισμός Μελέτες ΝΑΤΟ ΝΔ Οπορτουνισμός ΣΥΡΙΖΑ Ταξικός Αγώνας Φασισμός Χρυσή Αυγή

Αρχειοθήκη

Η σελίδα μας στο facebook

Η σελίδα μας στο facebook

Αφιερώματα

«Το πιο σωστό πράγμα που έκανα είναι που εντάχθηκα στο ΔΣΕ»

«Το πιο σωστό πράγμα που έκανα είναι που εντάχθηκα στο ΔΣΕ»

8 Δεκεμβρίου 2019
Συγκλονιστικό γράμμα Βρετανού στρατιώτη: «Ντρέπομαι!»

Συγκλονιστικό γράμμα Βρετανού στρατιώτη: «Ντρέπομαι!»

3 Δεκεμβρίου 2019
Όταν ο Βασίλης Χατζηπαναγής ήρθε και μας πήρε τα μυαλά

Όταν ο Βασίλης Χατζηπαναγής ήρθε και μας πήρε τα μυαλά! (vid)

23 Νοεμβρίου 2019

Πρόσφατα άρθρα

Με μικρή καθυστέρηση ολοκλήρωσε ο Αλέξης την πορεία στο Πολυτεχνείο

Με μικρή καθυστέρηση ολοκλήρωσε ο Αλέξης την πορεία στο Πολυτεχνείο!

11 Δεκεμβρίου 2019
Απαγορεύσουν τις πολιτικές εκδηλώσεις γιατί τους ενόχλησαν το δυνατά παλαμάκια

Απαγορεύσουν τις πολιτικές εκδηλώσεις γιατί τους ενόχλησαν το δυνατά παλαμάκια! (vid)

11 Δεκεμβρίου 2019
Ευχαριστίες Άδωνι σε Τσίπρα: Μας παρέδωσε μία καπιταλιστική χώρα

Ευχαριστίες Άδωνι σε Τσίπρα: Μας παρέδωσε μία καπιταλιστική χώρα!

10 Δεκεμβρίου 2019

Λάβετε πρώτοι τα άρθρα μας

Γιατί «Ροβεσπιέρος»;

ΡοβεσπιέροςO Μαξιμιλιανός Ροβεσπιέρος, ο «αδιάφθορος», ήταν η σημαντικότερη προσωπικότητα της Γαλλικής Επανάστασης. Η αστική τάξη, για να διαφυλάξει τη κυριαρχία της, δεν διστάζει να συκοφαντήσει τον σπουδαιότερο ήρωά της. Τιμούμε τον άνθρωπο - σύμβολο αποφασιστικότητας και επαναστατικής επαγρύπνησης. Μπορείτε να δείτε όλα τα άρθρα μας, από το μενού «ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ». Επιτρέπεται η αναδημοσίευση χωρίς περιορισμούς.

Στατιστικά

  • 852,555 visitors

Ροβεσπιέρος @2019

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • VKontakte
Back2Top