EnglishGreek
  • Αρχική
  • Αναρτήσεις
    • Άρθρα
    • Ανακοινώσεις
  • Άποψη
    • Αεροπεζοναύτης
    • Eυάγγελος Δανέζης
    • Μάνος Δούκας
    • Κατερίνα Κ.
    • Στέλιος Κανάκης
    • Λιάνα Κανέλλη
    • Στάθης Κεραμιδάς
    • Φραγκίσκος Λαγωνικάκης
    • Γιώργος Μαργαρίτης
    • Ελένη Μ.
    • Νίκος Μόττας
    • Νίκος Μπογιόπουλος
    • Κωνσταντίνος Μπούρχας
    • Μιχάλης Π.
    • «Μπαμπέφ»
    • Στέλιος Παλαρμάς
    • Στέλιος Τζανέλλης
    • Σοφία Χουδαλάκη
  • Αφιερώματα
    • 100 χρόνια απ’ την ελληνική επέμβαση στην Ουκρανία
    • Η Άνοδος κι η Πτώση του «Αδιάφθορου»
      • Τα πρώτα βήματα – Η Πτώση των Φαγιέν
      • Η σύγκρουση με τον Λαφαγιέτ -Η εξέγερση της 10ης Αυγούστου
      • Το τέλος της Μοναρχίας κι η Πτώση των Γιρονδίνων
      • Η περίοδος του Τρόμου και το τέλος των Ιακωβίνων
    • 50 χρόνια από τον γαλλικό Μάη του 1968
    • Φρ. Ν. Μπαμπέφ, ο «Προμηθέας του Προλεταριάτου»
    • 200 χρόνια από την γέννηση του Καρλ Μαρξ
    • 220 χρόνια από τη δολοφονία του «Βάρδου της Ελευθερίας»
    • 230 χρόνια από τη Γαλλική Επανάσταση – Η Πτώση της Βαστίλης!
    • 85 χρόνια από το «Ολοκαύτωμα των Βιβλίων» – 10 Μάη 1933
    • Άλμπερτ Αϊνστάϊν: «Γιατί Σοσιαλισμός;»
    • Αφιέρωμα στα 90 χρόνια από την γέννηση του Τσε Γκεβάρα (vid)
    • Ο τρόμος αστών και φασιστών – Ο κομμουνιστής Άρης!
    • Ροβεσπιέρος ο «Αδιάφθορος» – 260 χρόνια από τη γέννηση του
    • Φρίντριχ Ένγκελς – «Ο υιός που αρνήθηκε την τάξη του»
  • Βιβλιοθήκη
    • Βιβλία Ιστορίας
    • Διαλεχτά έργα Μαρξ κι Ένγκελς
    • Επιλεγμένα άρθρα του Λένιν
    • Μαρξιστική Φιλοσοφία και Πολιτική Οικονομία
    • Παγκόσμια Ιστορία από την Ακαδημία Επιστημών της ΕΣΣΔ
    • Τα Άπαντα του Λένιν διαθέσιμα
    • Τα Άπαντα του Στάλιν – Δεκατρείς τόμοι
    • Το Κεφάλαιο του Μαρξ
  • Διεθνή
    • Βαλκάνια
    • Βενεζουέλα
    • Βραζιλία
    • Γαλλία
    • Γερμανία
    • ΗΠΑ
    • Ισπανία
    • Ιταλία
    • Κίνα
    • Κούβα
    • Μ. Βρετανία
    • ΝΑΤΟ
    • Ουκρανία
    • Παλαιστίνη
    • Ρωσία
    • Σουηδία
    • Συρία
    • Τουρκία
  • Ιδεολογία
    • Η αντιπαράθεση Μαρξισμού – Αναρχισμού
      • Αναρχισμός κι Ελευθερία
      • Εκμετάλλευση και Κράτος
      • Ο αντιδραστικός ρόλος των Αναρχικών στην Ιστορία
      • Το αναρχικό ρεύμα στην Ελλάδα σήμερα
    • Η Υλιστική Αντίληψη της Κοινωνίας
    • Η σύγχρονη εργατική τάξη και το κίνημά της
      • Δομή της καπιταλιστικής κοινωνίας: Εργατική κι Αστική τάξη
      • Τα μεσαία στρώματα κι οι θεωρίες για το τέλος της Εργατικής Τάξης
      • Διάφορα Τμήματα της Εργατικής Τάξης
      • Η Ιστορική Αποστολή της Εργατικής Τάξης-1
      • Η Ιστορική Αποστολή της Εργατικής Τάξης-2
      • Η σύγχρονη εργατική τάξη και το κίνημά της – Επίλογος
    • Λένιν: Για τη στάση των κομμουνιστών στον πόλεμο
    • Οπισθοχώρηση από την επαναστατική στρατηγική
      • Εισαγωγή – Η Στρατηγική των σταδίων στην περίοδο της Κομμουνιστικής Διεθνούς
      • Η Στρατηγική των σταδίων στην περίοδο της Κομμουνιστικής Διεθνούς
      • Η επίδραση της προεπαναστατικής Ρωσικής ιστορικής κληρονομιάς
      • Το θεωρητικό ζήτημα της αλληλεπίδρασης της ανάπτυξης Παραγωγικών δυνάμεων και Σχέσεων Παραγωγής
      • Συνοπτικά Συμπεράσματα
    • Ο Οπορτουνισμός ως Πολιτικό Ρεύμα
      • Οι Εκδηλώσεις του Οπορτουνισμού στη Θεωρία, την Πολιτική και την Οργάνωση
      • Κεντρισμός – Αριστερός Οπορτουνισμός – Δογματισμός
      • Κοινωνικο-Ταξικές και Γνωσιοθεωρητικές ρίζες του Οπορτουνισμού
      • Η ιστορική εξέλιξη του Οπορτουνισμού ως ρεύματος
      • Η αντιμετώπιση της διαδικασίας ωρίμανσης του Οπορτουνισμού
    • Ο Τρότσκι και το ρεύμα του Τροτσκισμού
      • Η διαμόρφωση του Τροτσκισμού ως οπορτουνιστικού ρεύματος
      • Η αντιπαράθεση με τον Λένιν και τους Μπολσεβίκους μετά την επανάσταση
      • Σύντομο ιστορικό του Τροτσκισμού στην Ελλάδα την περίοδο του Μεσοπολέμου
      • Ο Τροτσκισμός σήμερα
      • Κριτική παρουσίαση κοινών χαρακτηριστικών Τροτσκιστικών ομάδων
    • Σχετικά με την φαρμακευτική χρήση της κάνναβης
      • Τι σημαίνει «ιατρική χρήση της κάνναβης»;
      • Άμεσες και μακροπρόθεσμες συνέπειες – Συμπεράσματα
    • Τα Λαϊκά Μέτωπα πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
      • Η περίπτωση της Γαλλίας
      • Η περίπτωση της Ισπανίας
    • Τι «κατάλαβαν» από τον Ιμπεριαλισμό του Λένιν
      • Η Σημασία της Λενινιστικής Θεωρίας του Ιμπεριαλισμού
      • Η Σχηματικότητα της Οπορτουνιστικής Αντίληψης για τον Ιμπεριαλισμό
      • Σχετικά με την «Εξάρτηση»
      • Η Στρατηγική του ΚΚΕ κι η Πάλη ενάντια στις Ιμπεριαλιστικές Συμμαχίες
      • Ορισμένα Συμπεράσματα
    • Βασικές κατευθύνσεις της Πολιτικής Οικονομίας στην ΕΣΣΔ
    • Η «άγνωστη» επιστήμη της Πολιτικής Οικονομίας
    • Ψέματα σχετικά με την ιστορία της ΕΣΣΔ
      • Γουίλιαμ Χερστ – Ο δυτικός φίλος του Χίτλερ
      • Ο Ρόμπερτ Κόνκουεστ κι η αλήθεια μισό αιώνα μετά
      • Ο Αλεξάντερ Σολζενίτσιν
      • Ο Γκορμπατσώφ ανοίγει τα αρχεία του ΚΚΣΕ
      • Ανάλυση του Σοβιετικού ποινικού συστήματος
      • Ένας σημαντικός παράγοντας – Η έλλειψη φαρμάκων
      • Οι κουλάκοι και η αντεπαναστατική δράση
      • Διολοφθορά και τα σχέδια για πραξικόπημα – Επίλογος
  • Ιστορία
    • Γιατί οι Έλληνες αφέθηκαν να πολεμούνε μόνοι τους;
    • Ένας αμερικανός συζητά με τον Στάλιν (1936)
      • Σχετικά με τις διεθνείς εξελίξεις και τον πόλεμο
      • Για τις σχέσεις μεταξύ ΕΣΣΔ – ΗΠΑ και τη δράση των Κομμουνιστικών Κομμάτων
    • Όταν ο Τσάπλιν πέρασε από μακαρθική «ανάκριση»
    • Όταν οι ΗΠΑ νικήθηκαν από τους Μπολσεβίκους
      • 1. Η παραπλάνηση των αμερικανών στρατιωτών
      • 2. Η απόβαση στον Αρχάγγελο της Ρωσίας κι η προετοιμασία για Πόλεμο
      • 3. Οι πρώτες μάχες και η πρώτη αμερικανική πανωλεθρία
      • 4. Η δυσαρέσκεια του χειμώνα, η ανταρσία και ο επίλογος
    • Σύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας
      • Σύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας – Μέρος 1ο
      • Σύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας – Επίλογος
    • Το βελγικό πόρισμα της δολοφονίας Lumumba
    • «Η Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών» (30 Ιούνη 1934)
    • «Μεγάλη Ιδέα» και Μικρασιατική Καταστροφή!
    • 18 Ιουλίου 1936 – Ξεκινά ο ισπανικός «εμφύλιος» πόλεμος!
    • Άλμπερτ Αϊνστάϊν: «Γιατί Σοσιαλισμός;»
    • Για τα γεγονότα του 1968 στη Τσεχοσλοβακία
    • Δέκα μήνες και 24 ημέρες μετά τη Συμφωνία του Μονάχου!
    • Η σφαγή των ανθρακωρύχων στο Ludlow και ο Λούης Τίκας (vid)
    • Οταν η αστική τάξη «δώριζε» τη Μακεδονία στη Βουλγαρία
    • Ο εφιάλτης τους έχει όνομα – Ιωσήφ Στάλιν (vid)
  • Κίνημα
    • Αγώνας ενάντια σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς!
    • Αυτό το υπουργείο δεν είναι Εργασίας (vid)
    • Δυναμική παρέμβαση του ΠΑΜΕ στου Μαξίμου
    • Επιστολή εργαζόμενου στα «ΑΒ Βασιλόπουλος»
    • Εργάτες από «Μέταλλο» και Σωματείο «Ατσάλι»!
    • Καταγγελίες για πιθανή μεταφορά πυρηνικών στον Άραξο
    • Κάτω τα χέρια από το δικαίωμα στην απεργία!
    • Νίκη – δικαίωση για τους απολυμένους του «Market In»
    • Συγκλονιστικό βίντεο του ΠΑΜΕ για την Παλαιστίνη
    • Την επόμενη φορά δε θάρθουμε για να διαμαρτυρηθούμε
    • Το ΠΑΜΕ αγρίεψε! Μετά το Μακεδονίας σειρά είχε ΣΕΒ
    • Το ΠΑΜΕ «διακοσμεί» υπουργεία και «στολίζει» υπουργούς! (vid)
    • Το ΠΑΜΕ «διακόσμησε» και το Υπουργείο Πλειστηριασμών (vid)
  • Κόμμα
    • 18ο Συνέδριο ΚΚΕ
      • H Προσφορά του Σοσιαλιστικού Συστήματος
      • Oι Θεωρητικές Θέσεις για το Σοσιαλισμό
      • O Σοσιαλισμός στην EΣΣΔ – Aιτίες νίκης της Αντεπανάστασης
      • H Οικονομία στην πορεία της Σοσιαλιστικής Οικοδόμησης στην EΣΣΔ
      • Η Οικονομία στην πορεία της Σοσιαλιστικής Οικοδόμησης στην EΣΣΔ – 2
      • Για το ρόλο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη διαδικασία της Σοσιαλιστικής Οικοδόμησης
      • H Πορεία της Σοβιετικής Εξουσίας – Εκτίμηση της στάσης του ΚΚΕ
      • H Στρατηγική του Διεθνούς Κομμουνιστικού Κινήματος κι οι Εξελίξεις σε αυτό
      • Η Aναγκαιότητα κι Eπικαιρότητα του Σοσιαλισμού – Eμπλουτισμός της Προγραμματικής Αντίληψης
      • Εκτιμήσεις σοσιαλιστικής οικοδόμησης – Επίλογος
    • 19ο Συνέδριο – Το Πρόγραμμα του ΚΚΕ
    • Αποκατάσταση του επαναστατικού χαρακτήρα του ΚΚΕ
      • Αντιφάσεις κι Επιβιώσεις από την πορεία πάλης με τον οπορτουνισμό
      • Ιδεολογικά – Θεωρητικά προβλήματα στην προγραμματική αντίληψη του κόμματος 1968 – 1991
      • Η Στρατηγική του Κόμματος την περίοδο 1973 – 1991 (A’)
      • Η Στρατηγική του Κόμματος την περίοδο 1973 – 1991 (B’)
      • Εκτιμήσεις – Η πορεία επαναστατικής προγραμματικής ανασυγκρότησης του ΚΚΕ μετά το 1991
    • Η Διακήρυξη για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ
    • Η ίδρυση του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδας
      • Η ίδρυση του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδας (Α’)
      • Η ίδρυση του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδας (Β’)
    • Πολιτική Απόφαση 20ο Συνέδριο KKE
      • Τα καθήκοντα ενάντια στον Ιμπεριαλιστικό Πόλεμο
      • Η θέση του ΚΚΕ για την αποδέσμευση από την ΕΕ
      • Για την ανασύνταξη του Εργ/κού Κιν/τος κι η πολιτική δουλειά στα συνδικάτα
      • Ο ρόλος του ΚΚΕ στο Εργατικό – Λαϊκό Κίνημα
      • Για τη δουλειά των καθοδηγητικών οργάνων και των στελεχών του κόμματος
      • Τα Καθήκοντα του ΚΚΕ στο Κομμουνιστικό Κίνημα
    • Το «Μακεδονικό ζήτημα» και οι θέσεις του ΚΚΕ
    • Μακεδονικό κι Αντικομμουνιστική υστερία
    • Οι προϋποθέσεις της σοσιαλιστικής επανάστασης
    • Οι τοπικές εκλογές δεν είναι «κάτι άλλο»!
  • Παιδεία
    • Η Κρίση της Σχολικής Εκπαίδευσης στην ΕΣΣΔ
      • Η Διαμόρφωση του Εκπαιδευτικού Συστήματος της ΕΣΣΔ
      • Η Πολυτεχνική Εκπαίδευση
      • Το σταδιακό σπάσιμο του Ενιαίου Συστήματος Εκπαίδευσης
    • Άρθρο του Δ. Γληνού: «Πνευματικές μορφές της αντίδρασης»
    • Το σχολείο της μόρφωσης και της δημιουργίας!
    • Για τα παιδιά που «απέτυχαν» στις Πανελλήνιες
    • Η «αξιολόγηση» στον χώρο της εκπαίδευσης
    • Η «εμπιστευτική» εγκύκλιος 1010 του «Γέρου της Δημοκρατίας»
    • Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο ταξική
    • Μεγαλώνοντας στο «πίσω μπαλκόνι» της Δυτικής Αττικής
  • Ροβεσπιέρος
    • Επικοινωνία
    • Σχετικά
    • Χάρτης ιστοτόπου
Ροβεσπιέρος

Ταξική ματιά στην Ιστορία… στην Πολιτική… στη Φιλοσοφία…

Σουηδία – Δημοπρατούν σχολεία μαζί με μαθητές και δασκάλους!

Σουηδία - Δημοπρατούν σχολεία μαζί με μαθητές και δασκάλους
27 Σεπτεμβρίου 2018 Διεθνή, Εκπαίδευση
Αλεπλιώτης ΠάνοςΑξιολόγησηΙδιωτικοποιήσειςΚαπιταλισμόςΚατηγοριοποίησηΚέρδηΜαθητέςΜελέτεςΣουηδίαΣχολείοΦόροι

Σουηδία – Δημοπρατούν σχολεία μαζί με μαθητές και δασκάλους!

Η Σχολική «ελεύθερη» αγορά στη Σουηδία συμπλήρωσε ήδη 25 χρόνια και έχει καθοριστικές συνέπειες για το Σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα και κατ’ επέκταση για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.

Το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της Παιδείας έχει πολλές ομοιότητες με την αντίστοιχη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας στην Χιλή.

Σουηδία - Δημοπρατούν σχολεία μαζί με μαθητές και δασκάλουςΈτσι γκρέμισε η υποδομή του ενιαίου σχολείου και η δωρεάν Παιδεία που είχε εφαρμοστεί κατά τα πρότυπα της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας από την μεταρρύθμιση του 1962 του Stellan Arvidson και που είχε φέρει την Σουηδία στην κορυφή της εκπαίδευσης των καπιταλιστικών χωρών.

Σήμερα έχει κατρακυλήσει ανάμεσα στην 20ή και στην 30ή θέση.

1. To 1989 οι Σοσιαλδημοκράτες με την στήριξη της ψήφου του «αριστερού» κόμματος αποφάσισαν την «δημοτικοποίηση» των σχολείων, παρά τις διαμαρτυρίες των Ομοσπονδιών των διδασκόντων.

2. Οι Δήμοι φορτώθηκαν όλα τα έξοδα των σχολείων, από την υποχρέωση ανέγερσης νέων Σχολείων, τα λειτουργικά των κτηρίων και την σίτιση των μαθητών μέχρι και την μισθοδοσία των διδασκόντων και άλλων εργαζομένων που σε μία νύχτα έγιναν δημοτικοί υπάλληλοι.

3. Έτσι με την σειρά τους τα φόρτωσαν στους δημότες με αυξημένη τοπική φορολογία, αφού τα οικονομικά των Δήμων προέρχονται από την φορολογία των δημοτών τους με συνολικό ποσοστό 20-23% επί του ατομικού εισοδήματος.

4. Εδώ προστίθεται και η φορολογία της Νομαρχίας σε ποσοστό 10-12% επί του εισοδήματος, για να αναλάβει την Υγεία και τα Νοσοκομεία, που επίσης έπαψαν να είναι υπό την αιγίδα του κράτους.

Ετσι στην Σουηδία η μέση φορολογία ανά εργαζόμενο είναι γύρω στα 30-35 % ανάλογα στον Δήμο που κατοικείς.

5. Το 1992 ψηφίστηκε ο νόμος για την δημιουργία Ιδιωτικών Σχολείων και Σχολικής αγοράς.

6. Τον ίδιο χρόνο ψηφίστηκε η ελευθερία επιλογής των μαθητών να διαλέγουν σχολείο και έξω από τα διοικητικά όρια του Δήμου τους.

Στην περίπτωση αυτή εξακολουθούν να παίρνουν το σπουδαστικό επίδομα από τον Δήμο όπου προέρχονται.

Σουηδία - Δημοπρατούν σχολεία μαζί με μαθητές και δασκάλους
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση κλάδων της ευημερίας

7. Έτσι ιδρύθηκαν τα Ιδιωτικά Σχολεία που τα ονόμασαν «Ανεξάρτητα».

Παράλληλη είναι και η ίδρυση ειδικών σχολείων, αθλητικών, μουσικών, ξενόγλωσσων, θρησκευτικών, με ειδικές μεθόδους διδασκαλίας κ.α, που διασπά την εικόνα του παλιού πετυχημένου ενιαίου σχολείου, που ήταν προσιτό και στα παιδιά της εργατικής τάξης.

8. Δόθηκε ακόμη η ελευθερία στους Δήμους να δημοπρατούν τα Σχολεία μαζί με τα κτήρια, μαθητές, δασκάλους, λειτουργικά κλπ, με μειοδοτικό διαγωνισμό για εξοικονόμηση πόρων αλλά και από ιδεολογικούς λόγους και να τα αναλαμβάνουν Ιδιώτες Επιχειρηματίες.

Στα συγκεκριμένα Σχολεία οι διδάσκοντες από δημοτικοί υπάλληλοι γίνονται ιδιωτικού δικαίου.

«Ανεξάρτητα» σχολεία και ελεύθερη επιλογή σχολείου.

Μετά από λίγα χρόνια εφαρμογής επιβίωσαν στον ανταγωνισμό μόνο Σχολικά Μονοπώλια και αλυσίδες σχολείων της ίδιας ιδιοκτησίας σε όλη την χώρα.

Η ιδιωτική σχολική αγορά και η ελευθερία επιλογής Σχολείου έχει καταδικάσει τα σχολεία της επαρχίας από όπου μαθητές αλλά και οι γονείς τους μετακινούνται σε μεγαλύτερες πόλεις για περισσότερες μορφωτικές επιλογές.

Έτσι μειώνονται τα φορολογικά έσοδα των μικρών φτωχών Δήμων της επαρχίας με συνέπεια να κλείνουν και να συγχωνεύονται τάξεις και σχολεία.

Καταργούνται κατευθύνσεις/ειδικότητες και δέσμες, δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλους δασκάλους, προσλαμβάνουν δασκάλους χωρίς άδεια εξάσκησης επαγγέλματος σαν αναπληρωτές με σύμβαση ενός χρόνου, με συνέπεια η εκπαιδευτική ποιότητα να πέφτει συνεχώς.

Σημειώνουμε εδώ ότι από το σύνολο των 132.000 εκπαιδευτικών μόνο οι 73.400 έχουν άδεια εξάσκησης επαγγέλματος, οι οποίοι φυσικά προτιμούν τα σχολεία των μεγάλων πόλεων όπου υπάρχουν καλύτερες εργασιακές συνθήκες και βέβαια μεγαλύτεροι μισθοί.

Μονοπώλια στην παιδεία – Κέρδη σε βάρος της εργατικής τάξης

Οι εταιρίες που κερδίζουν τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς είναι Ανώνυμες Εταιρίες, οικονομικοί συνεταιρισμοί και άλλες μορφές ιδιοκτησίας.

Σουηδία - Δημοπρατούν σχολεία μαζί με μαθητές και δασκάλους
Η φθίνουσα πορεία του Σουηδικού Σχολείου σε ποσοστά. Σωστές απαντήσεις σε εξίσωσή 2ου βαθμού σε διαγνωστικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο Chalmers

Με τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες προσελκύουν νέους μαθητές και από άλλους Δήμους, με καινούργιες κατευθύνσεις και ειδικότητες σπουδών και εισπράττουν έτσι τα επιδόματα περισσότερων μαθητών.

Δημιουργούν μεγαλύτερη κερδοφορία από την συρρίκνωση του προσωπικού, εκπαιδευτικών, εργαζόμενων στις κουζίνες, φυλάκων κλπ., από την μείωση των μισθών όλων των παραπάνω κατηγοριών,

καθώς και από την μείωση στις δαπάνες για σχολικά είδη, ανακαίνιση των χώρων, σχολικά γεύματα κ.α, δηλαδή με την υποβάθμιση των εργασιακών σχέσεων και της ποιότητας της εκπαίδευσης.

222 εκατομμύρια κορώνες, ή 22,2 εκ. ευρώ, ήταν το κέρδος της εταιρίας Acade Media το 2015.

Πάνω από 70 εκατομμύρια ευρώ είναι τα κέρδη της τα τελευταία πέντε χρόνια, χρήματα που κυριολεκτικά «άρπαξε» από τα χέρια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και στο τέλος – τέλος, της εργατικής τάξης.

Το «αριστερό κόμμα» δέχεται την ιδιωτική εκπαίδευση και ζητά το κέρδος αυτών των εταιριών να μην ξεπερνά το 7% προκαλώντας ειρωνικά χαμόγελα.

Σχολική μετανάστευση

Στα «Ανεξάρτητα» σχολεία πηγαίνουν σήμερα περισσότεροι από 300.000 μαθητές, από το νηπιαγωγείο έως στο Λύκειο.

Αποτελούν το 25% του συνόλου των μαθητών του Λυκείου, το 14% της πρωτοβάθμιας (9 χρόνια, δημοτικό και Γυμνάσιο μαζί) και το 20% της προσχολικής εκπαίδευσης.

201 από τους 290 Δήμους της Σουηδίας έχουν ταξινομηθεί σαν Δήμοι μετακινήσεων παιδιών σε άλλους δήμους για να μορφωθούν, είτε λόγω έλλειψης κατευθύνσεων/ειδικοτήτων είτε λόγω καλύτερης παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Το 34% των μαθητών του Λυκείου, που σημειωτέον δεν είναι υποχρεωτικό, πηγαίνουν σε σχολεία άλλων δήμων.

Σουηδία - Δημοπρατούν σχολεία μαζί με μαθητές και δασκάλους
Τα αυξανόμενα κέρδη των Ιδιωτικών Σχολείων σε δις κορώνες. 1 ευρώ = 10 kr

Ταξικά σχολεία

Η ελεύθερη επιλογή σχολείου οδήγησε τα παιδιά και τους γονείς της εργατικής τάξης σε δυσκολία να επιλέξουν καλά σχολεία και ταυτόχρονα έχει οδηγήσει σε επιδείνωση της ποιότητας αλλά ακόμη και της ύπαρξης του σχολείου, ιδιαίτερα στην Επαρχία .

Όλες οι μελέτες έχουν δείξει ότι το πλεονέκτημα της ελεύθερης επιλογής το έχουν μαθητές που προέρχονται από εύπορες οικογένειες με γονείς υψηλής μόρφωσης ενώ τα παιδιά της εργατικής τάξης και των μεταναστών διαλέγουν τα σχολεία που βρίσκονται κοντά στα σπίτια τους,

που φυσικά δεν είναι και τα καλύτερα, αφού ανήκουν συνήθως στους φτωχότερους δήμους, όπου μένουν και είναι εγγεγραμμένοι οι φτωχότεροι των πολιτών.

Πάνος Αλεπλιώτης

______________________________

Ο Πάνος Αλεπλιώτης διατέλεσε δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας Θεσσαλονίκης 1987-90 και 1999-2002. Αντιδήμαρχος Πυλαίας από το 1987 έως και το 1990 και από το 1999 έως και το 2000, ενώ εργάστηκε σαν γεωλόγος, περιβαλλοντολόγος και χωροτάκτης στην Ελλάδα και στην Σουηδία.

Πηγή: Ατέχνως

Print Friendly, PDF & Email
(Visited 2,368 times, 1 visits today)

Μοιραστείτε το!

  • Twitter
  • Facebook

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προσεχώς

Κάτω τα χέρια από την Ασφάλιση

Δημοφιλή άρθρα

  • Ένας καφές ήταν λίγος: Η χυδαία προβοκάτσια Τζήμερου σε βάρος Πρωτούλη (vid)Ένας καφές ήταν λίγος: Η χυδαία προβοκάτσια Τζήμερου σε βάρος… 1 Δεκεμβρίου 2019
  • Σάββας Κωφίδης: Το μόνο απαραβίαστο σύνορο είναι η ανθρωπιά!Σάββας Κωφίδης: Το μόνο απαραβίαστο σύνορο είναι η ανθρωπιά! 11 Νοεμβρίου 2019
  • Το φωνάζουν και τα ντουβάρια: Τα κτίρια που χτίστηκαν επί Χότζα δεν έπαθαν τίποτα! (vid)Το φωνάζουν και τα ντουβάρια: Τα κτίρια που χτίστηκαν επί Χότζα δεν… 30 Νοεμβρίου 2019
  • Απείχε πάλι η Ελλάδα από ψήφισμα καταδίκης του Ναζισμού στον ΟΗΕ!Απείχε πάλι η Ελλάδα από ψήφισμα καταδίκης του Ναζισμού στον ΟΗΕ! 13 Νοεμβρίου 2019
  • Άκου φασιστοανθρωπάκο...Άκου φασιστοανθρωπάκο… 12 Νοεμβρίου 2019
  • Σύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας - Μέρος 1οΣύνθεση πληθυσμού ελληνικής Μακεδονίας – Μέρος 1ο 10 Νοεμβρίου 2019
  • Αλεξανδρή δεν χαραμίζουμε ούτε το σάλιο μας!Αλεξανδρή δεν χαραμίζουμε ούτε το σάλιο μας! 9 Νοεμβρίου 2019
  • Ο Τζήμερος «ξέρασε» πάλι αντικομμουνιστικό εμετό!Ο Τζήμερος «ξέρασε» πάλι αντικομμουνιστικό εμετό! 28 Νοεμβρίου 2019

Κατηγορίες

Tags

Αντικομμουνισμός Βίντεο Δηλώσεις ΕΕ ΕΣΣΔ Εικόνες Εκλογές ΗΠΑ Ημεροδρόμος Ιδεολογήματα Ιδεολογία Ιμπεριαλισμός ΚΚΕ Καπιταλισμός Κατιούσα Λαϊκή Συσπείρωση Μαρξισμός Μελέτες ΝΑΤΟ ΝΔ Οπορτουνισμός ΣΥΡΙΖΑ Ταξικός Αγώνας Φασισμός Χρυσή Αυγή

Αρχειοθήκη

Η σελίδα μας στο facebook

Η σελίδα μας στο facebook

Αφιερώματα

Όταν ο Βασίλης Χατζηπαναγής ήρθε και μας πήρε τα μυαλά

Όταν ο Βασίλης Χατζηπαναγής ήρθε και μας πήρε τα μυαλά! (vid)

23 Νοεμβρίου 2019
Πολυτεχνείο: «Αριστεροί» και ούγκανα αναμασούν την ίδια αθλιότητα

Πολυτεχνείο: «Αριστεροί» και ούγκανα αναμασούν την ίδια αθλιότητα!

16 Νοεμβρίου 2019
Η αντικομμουνιστική υστερία για το τείχος του Βερολίνου (Επίλογος)

Η αντικομμουνιστική υστερία για το τείχος του Βερολίνου (Επίλογος)

7 Νοεμβρίου 2019

Πρόσφατα άρθρα

Δημήτρης Κουτσούμπας: Ο «εκβιασμός» της ΝΔ και η «πάσα» στον ΣΥΡΙΖΑ

Δημήτρης Κουτσούμπας: Ο «εκβιασμός» της ΝΔ και η «πάσα» στον ΣΥΡΙΖΑ

4 Δεκεμβρίου 2019
Samjiyon – Ένα αρχιτεκτονικό «θαύμα» εγκαινιάστηκε στη ΛΔ της Κορέας

Samjiyon – Ένα αρχιτεκτονικό «θαύμα» εγκαινιάστηκε στη ΛΔ της Κορέας (εικ)

4 Δεκεμβρίου 2019
Big Brother: Έδειξαν σε παίκτρια το βιασμό της ενώ ήταν λιπόθυμη

Big Brother: Έδειξαν σε παίκτρια το βιασμό της ενώ ήταν λιπόθυμη! (vid)

3 Δεκεμβρίου 2019

Λάβετε πρώτοι τα άρθρα μας

Γιατί «Ροβεσπιέρος»;

ΡοβεσπιέροςO Μαξιμιλιανός Ροβεσπιέρος, ο «αδιάφθορος», ήταν η σημαντικότερη προσωπικότητα της Γαλλικής Επανάστασης. Η αστική τάξη, για να διαφυλάξει τη κυριαρχία της, δεν διστάζει να συκοφαντήσει τον σπουδαιότερο ήρωά της. Τιμούμε τον άνθρωπο - σύμβολο αποφασιστικότητας και επαναστατικής επαγρύπνησης. Μπορείτε να δείτε όλα τα άρθρα μας, από το μενού «ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ». Επιτρέπεται η αναδημοσίευση χωρίς περιορισμούς.

Στατιστικά

  • 842,519 visitors

Ροβεσπιέρος @2019

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • VKontakte
Back2Top