Δεν είναι δυστύχημα, είναι έγκλημα! Νεκρός εργάτης στον σταθμό του ΗΣΑΠ (vid)

19 εργατικά ατυχήματα κάθε μέρα! Ενας εργάτης πέφτει νεκρός κάθε 72 ώρες!

Ενας νεκρός εργάτης και δύο τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός του δυστυχήματος στις γραμμές του ηλεκτρικού.

Το θύμα εκτελούσε εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών και επέβαινε σε μηχάνημα εργολαβικού συνεργείου, που αντιμετώπισε ξαφνικά πρόβλημα με τα φρένα του.

Ο οδηγός δεν μπόρεσε να το ακινητοποιήσει και οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις ράγες, για να σωθούν, καθώς το όχημα ανέπτυσσε διαρκώς αυξανόμενη ταχύτητα, λόγω της κατηφορικής διαδρομής, και συγκρούστηκε τελικά με έναν άδειο συρμό, που τοποθετήθηκε επί τούτου, για να του ανακόψει τη φόρα.

Τα σωματεία των Εργαζόμενων (της ΣΤΑΣΥ και στις εργολαβίες) θέτουν κρίσιμα ερωτήματα για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος.

Ελέγχθηκε και από ποιον φορέα το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό;

Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;

Η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας;

Είχε παρουσιάσει και στο παρελθόν βλάβη το συγκεκριμένο μηχάνημα;

Το ΠΑΜΕ παραθέτει σοκαριστικά στοιχεία από τις μακάβριες στατιστικές των δυστυχημάτων: Ενας νεκρός εργάτης κάθε τρεις ημέρες, 19 εργατικά ατυχήματα κάθε μέρα!

Δεν είναι δυστύχημα, είναι έγκλημα! Νεκρός εργάτης στον σταθμό του ΗΣΑΠ
Δεν είναι δυστύχημα, είναι έγκλημα! Νεκρός εργάτης στον σταθμό του ΗΣΑΠ (κλικ για μεγέθυνση)

Και βάζει το σύνθημα:

«Οχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των αφεντικών»!

Το ΠΑΜΕ στην ανακοίνωσή του συνεχίζει:

«Κάθε μέρα που περνάει η εργατική τάξη μετρά νέους νεκρούς από την εργασιακή ζούγκλα που έχουν δημιουργήσει οι κυβερνήσεις για να διασφαλίζουν τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Τα ΜΜΜ εκτός από κέντρα διασποράς του κορωνοϊού, και λεωφορεία που μετατρέπονται σε βάρκες στην πρώτη βροχή, γίνονται ταυτόχρονα παγίδα θανάτου λόγω των συνεχώς αυξανόμενων κινδύνων που προκύπτουν από την πολιτική παράδοσης μιας σειράς τομέων τους σε ιδιώτες εργολάβους με μείωση προσωπικού, ελλείψεις στα μέτρα συντήρησης, προστασίας και ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών.

Το μόνο που αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια είναι το κόστος για τους επιβάτες και η εντατικοποίηση για τους εργαζόμενους.

Ενώ η επιβολή των εργολαβικών συνεργείων, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, πίεση και άθλιες συνθήκες εργασίας, όπως και στην Cosco και σε μια σειρά άλλους χώρους γίνεται η μήτρα που γεννά σακατεμένους ή ακόμη και νεκρούς εργαζόμενους.

Για αυτή την κατάσταση έχουν εγκληματικές ευθύνες όλες οι κυβερνήσεις που προώθησαν την ιδιωτικοποίηση σειράς τομέων των ΜΜΜ ενώ ταυτόχρονα επέκτειναν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την ενοικίαση εργαζομένων, τους εργολάβους που βγάζουν κέρδη με τον ιδρώτα και το αίμα των εργαζομένων.

Ο νόμος – έκτρωμα Χατζηδάκη και ο νόμος Αχτσιόγλου που του έστρωσε το δρόμο ήρθαν για να νομιμοποιήσουν αυτή την εργασιακή ζούγκλα που ο εργαζόμενος δεν θα ξέρει αν θα γυρίσει σπίτι του το βράδυ.

Οχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των αφεντικών

Δεν θα επιτρέψουμε να τζογάρεται η ζωής μας, των συναδέλφων μας, των δικών μας ανθρώπων για τα κέρδη των εργολάβων.

Παίρνουμε τις ζωές μας στα χέρια μας!

Απαιτούμε τώρα:

Μέτρα προστασίας της Υγείας, της Ασφάλειας, της ίδιας μας της ζωής στους χώρους δουλειάς.

Να καταργηθούν οι αντεργατικοί νόμοι που μας θέλουν σύγχρονους σκλάβους, νόμοι που για τα κέρδη των αφεντικών δεν μετράνε οι ζωές των εργατών.

Απαιτούμε ΜΜΜ δημόσια και ασφαλή, με μαζικές προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, άμεση συντήρηση δικτύου και ανανέωση στόλου.

Κατάργηση των εργολαβιών».

Σε σχετική ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει τα εξής:

«Σήμερα, ακόμα ένας εργαζόμενος δεν θα γυρίσει σπίτι του κι αυτό γιατί τα σαράβαλα οχήματα σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, η ελλιπής συντήρηση, το μειωμένο προσωπικό, σε συνδυασμό με την παράδοση τομέων συντήρησης σε εργολάβους, είναι ένα «θανατηφόρο» μείγμα που στοιχίζει ακόμη και σε ανθρώπινες ζωές.

Δεν φτάνει που ο λαός, εν μέσω πανδημίας, στοιβάζεται στα Μέσα Μεταφοράς ως αποτέλεσμα του μειωμένου προσωπικού και της ανεπάρκειας οχημάτων, τώρα κινδυνεύουν και ζωές εργαζομένων εξαιτίας της ανεπάρκειας των μέτρων προστασίας κι ασφάλειας.

Είναι ενδεικτικό ότι το συγκεκριμένο μηχάνημα έτρεχε ανεξέλεγκτο στις ράγες, χωρίς να λειτουργεί κανένα σύστημα ασφαλείας, ότι οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να το ανακόψουν με συρμό, ότι πήδηξαν για να σωθούν, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Ενώ, είναι πρόσφατα και τα περιστατικά με τα φλεγόμενα λεωφορεία και τρόλεϊ.

Κανένας πια και πολύ περισσότερο η ίδια η κυβέρνηση δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι για αυτά τα τραγικά περιστατικά φταίει η τύχη και η «κακιά στιγμή».

Πρόκειται για κατά συρροή εγκλήματα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων ως περιττό κόστος, εντατικοποιεί τους όρους δουλειάς, ιδιωτικοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες κι εκχωρεί κρίσιμους τομείς σε εργολάβους, διαλύει το σώμα επιθεώρησης εργασίας.

Αυτή η πολιτική, που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις, είναι που έχει οδηγήσει σ’ ένα «μακελειό» διαρκείας στους εργασιακούς χώρους, καθώς τα τελευταία χρόνια, κατά μέσο όρο, ένας εργαζόμενος χάνει τη ζωή του κάθε τρεις ημέρες.

Η κυβέρνηση εδώ και τώρα να βάλει τέρμα στο απαράδεκτο καθεστώς των εργολαβιών και να εξασφαλιστεί η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας των εργαζομένων και συντήρησης των οχημάτων και μηχανημάτων της ΣΤΑΣΥ.

Οι εργαζόμενοι έχουν αυτονόητο δικαίωμα να φεύγουν για δουλειά και να ξέρουν ότι θα επιστρέψουν σπίτι τους σώοι και αβλαβείς.

Καμία ανοχή στο έγκλημα. Καμία ανοχή στην πολιτική που θυσιάζει ζωές εργαζομένων στο βωμό του κέρδους.

Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του εργαζόμενου που έχασε τη ζωή του κι ευχές για ταχεία ανάρρωση στους υπόλοιπους τραυματίες».

Δεν είναι δυστύχημα, είναι έγκλημα! Νεκρός εργάτης στον σταθμό του ΗΣΑΠ (vid)

Πηγή: Κατιούσα

Print Friendly, PDF & Email
(Visited 52 times, 1 visits today)
Back2Top